رواية القادرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرفت السيد


 رواية القادرة الفصل الخامس عشر 15 بقلم ميرفت السيد


#القادرة

{15}

#بقلم_مرفت_السيد


😊🌹


نصر :الكلام الي هقوله دلوقتي ميطلعش برانا احنا ال3

سليم :قول يانصر واتطمن

سارة :انت عارفني

نصر : انا هاسافر معاك ياسليم اكمل علاجي برة وهاكتب لسارة كل مااملك انا تعبت ومحتاج ارتاح

كان سليم وسارة بيبصو لبعض بذهول

اكمل نصر كلامه :قبل ماحد منكم يعترض انا بالفعل طلبت من المحامي يعمل كدة

عارف ياسارة انها مسئولية عليكي بس انا حاسس اني زاهد في الدنيا مش عايز غير انك انتي والاولاد تكونوا بخير وعارف انك قد المسئولية


بقلم_مرفت_السيد

سليم:بس يانصر الافضل انك تكون هنا وسط عيالك ومع مراتك وانت بتتحسن اهو


سارة: وانت بقى قررت وكمان نفذت وانا إيه مليش رأي

نصر: ياسارة انا....

قاطعته سارة:انت اناني يانصر عاوز تسيبني اراعي 10 عيال لوحدي ومحلاتك طب واخواتك وطمعهم

نصر:سارة افهمي اخواتي دول ملهمش حاجه انا الي سايبلهم حقي وولادي متربيين ان كلمتي الي تمشي والمحلات انتي هاتشرفي في نلس شغالة تحت ايدك 

سارة بغضب: انت فاكرني هبلة بقى دة جزائي بس ياترى بقى هتسافر لوحدك ولا العروسة هاتكون معاك الي ماكلفتش نفيها وتفت في وش عيل من عيال اختها 

سليم :عروسة إيه






سارة:ماانت متعرفش ان المعلم كان هايتجوز اخت سامية لولا الي حصل

بقلم مرفت السيد

نصر:لا عيب ولاحرام

سارة بانفعال :وياترى بقى اتفقتوا تتجوزوا  لما جتلك هنا بالليل تزورك بعد ماانا نمت ولا ايه وياترى المحامي الي انت بعتت معاه فلوس ليها ولاهلها عشان إيه طبعا مهرها

نصر بتوتر:انتي عرفتي ازاي عالعموم انا معملتش حاجه حرام وكنت هقولك


سارة :جرا ايه يامعلم دة انت لسة قايلنا انك هتسافر للعلاج انتا ازاي اناني كدة


نصر : انا حر انا باتنازلك عن كل شيء ياسارة يعني لازم تعرفي انك اغلى من اي ست  انا مينفعش ارجع الشارع كدة الناس تقول نصر خلاص راحت عليه

سارة وهي تغادر:اه فعلا اتمرمط انا وانت تتجوز وتتدلع خايف من نظرة النلس يااخي ملعو... ن الي يهتم بنظرةالناس عامة انت حر 

ونظرت له بحدة :بس مش حر فيا انت نمرود


نصر:سارة استني


خرجت سارة الى غرفتها وطلبت من لمياء انها تساعدها بتغيير ملابسها لمغادرة المستشفى


ذهبت سارة لمياء لمنزل ابوها لأخذ اولادها واختها واعطت امل وابوها واخوها مبلغ كبير من المال وذهبت الى  منزلها بالحي الراقي


 بعد مغادرة سارة غرفة نصر قال سليم :ايه ياخويا ياكبير دي كانت هتموت عشانك


نصر:اسمع ياسليم انا محبتش في الدنيا  دي كلها قد سارة دي نقطة ضعفي الوحيدة بس انا مينفعش بعد ماكنت المعلم نصر الي مفيش ست قدرت عليه ارجع الشارع ويتقال نصر قتلت.... ه ست وممشياه ست زي مابيتقال دلوقتي سارة ركبته ودلدلت انا عاوز ارتاح وارجع وانا احسن من الاول فهمت


سليم بسخرية'بدل ماتعملها تاج فوق راسك قلقان من معلمتك قدام الناس على رأي سارة ملعو... ن ابو الي يهتم بالناس هو انت لما تحاجي على مراتك وبيتك وتبقى مخلص ليها هي بس هايقولو عنك إيه


نصر:انا اخدت قراري بس هي عرفت ازاي بالي حصل بيني وبين المحامي وبزيارة اخت سامية اكيد سمعتنا من ورا الباب


سليم :انا رايح اتطمن علي سارة


بقلم_مرفت_السيد








لمياء :سارة فهميني حصل ايه سيبتي المستشفى ليه


سارة:الندل يالمياء

وحكتلها الي حصل لمياء :وانتي عرفتي ازاي

سلرة:فاكرة الفون الي مفيهوش خط خبيته قي اوضته وخليته يسجل كل حاجة والصبح روحت جبته وهو نايم وعرفت الي حصل 


لمياء :وناوية على ايه

سلرة بابتسامة مريبة :كل خير هو ميعرفش اني غرفت انه خارج بعد بكرة وهايكتب كتابه تاتي يوم خليه على هواه


لما سليم عرف ان سارة طلعت اتصل  بيها:ليه كدة ياسارة طب كنتي خليني اوصلك

محتاجه  ابقى لوحدي ياسليم

:بكرة هكلمك وهاجي اتطمن عليكم

باذن الله سلام

ذهب سليم لنصر واخبره فاتصل تصر بسارة لم ترد فعاود الاتصال فاغلقت هاتفها

خلدت سارة للنوم وهي تحتضن اولادها 

وبالصباح ذهبت سارة إلى احدى شركات الخاصة بتأمين المنازل بالكاميرات واجهزة الانذار  وامنت منزلها وعينت حارس لمنزلها وزوجته لتنضيف المنزل وخصصت لهما غرفة بجنينة منزلها


وجاءها اتصال من محامي نصر يطلب منها الخضور ىتوقيع الاوراق فأصطحبت  معها محامي اخر لنرتجعة اوراق تنازل من نصر لسارة عن ممتلكاته وبعد التأكد من سلامتها وقعت سارة واصبحت مالكة المنزل والمحلات بصورة قانونيه


وباليوم التالي خرج نصر من المستشفى برفقة سليم وذهبا لمنزل سارة التي رفضت مقابلته

فقالت له لمياء :سيبها تريح اعصابها يامعلم


فذهب نصر لمنزل سليم واتصل بعروسته:ايه وصلتك الفلوس وجهزتي حاجتك 

:تسلم يامعلم اه

قولي لابوكي يمسك على القرشين الي بعتهومله علشان الدنيا بقت صعبة

:حاضر

جهزي نفسك بكرة بعد العشاء ان شاء كتب الكتاب

:ماشي امرك

واسبوع بالكتير ونسافر المحامي جهز كل الاوراق ياللا سلام يابت







وباليوم التالي ذهب نصر لزيارة اولاده واشقائه


هو وسليم فقال سعد:حمد الله على السلامة يا معلم احنا لازم نعمل ليلة وزفة

نصر:لا ياسعد انا لسة تعبان ومسافر برة اكمل علاج عشان كدة انا عاوزكم كلكن تغرفو ان سارة هي المسئولة من هنا ورايح عن الولاد والمحلات

احمد :طنط سارة دي طلعت جدعة اوي

نصر :عشان كدة مش عاوز حد يزعلها فيكم

سعد:امال هي فين

بتوضب خليها وقريب هاتيجي تاخد منكم الولاد

سعد وانتو كلكم سارة مكاني فاهمين

كلهم :امرك يامعلم

نصر:تمام ياللابينا ياسليم


وبالطريق نصر:انت ساكت ليه ياسليم

انا حر يانصراعتبرني سواق

:براحتك وصلني للحلاق

ماشي


وبالمساء ذهب نصر وسليم لمنزل اهل سامية الي رحبوا بيه واستقبلوه بالشربات

حضر المأذون  وجلسوا حوله وبدأ بكتب الكتاب


ولكن اتفاجيء الجميع ب......


🤔🤔🤔🤔🤔😳😳😳😳😳😳🧐🧐🧐


يتبع

#القادرة

#بقلم_مرفت_السيد

#M_s


         الفصل السادس عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×